De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
za 15 juni 2002  
---
Nieuwsportaal
---
Uit de krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
---
En verder 
Over Geld 
Scorebord 
Autotests 
Filmpagina 
Woonpagina 
Reispagina 
---
Ga naar 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
Vacatures 
DFT 
Privé 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
Wereldfoto's 
Wereldfotos 
---
Kopen 
Speurders 
Koopjesjager 
---
Met Elkaar 
Dating 
---
Mijn leven 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
Uw horoscoop vandaag 
---
Contact 
Lezerservice 
Advertentietarieven 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
Alle uitslagen, standen, programma's 
[terug]
 D E   F I N A N C I Ë L E   T E L E G R A A F 
 
ACTUEEL FINANCIEEL NIEUWS: WWW.DFT.NL
  Commissie hekelt reclame van UPC
   
 

AMSTERDAM - De reclame die kabelconcern UPC maakte voor zijn telefoniedochter Priority Telecom, was te absoluut en daardoor misleidend. Dit oordeelt de Reclame Code Commissie (RCC).

Via haar informatiekanaal beweerde UPC dat bellen via Priority Telecom tot 20% goedkoper is. De uitzonderingen daarop bracht het bedrijf niet of nauwelijks leesbaar in beeld. Ook een vergelijking met de concurrentie ging mank, omdat UPC volgens de RCC uitging van een "allerminst gangbare situatie", namelijk telefoongesprekken met een duur van honderd minuten.

UPC liet gisteren weten dat de gewraakte reclame niet meer wordt gebruikt. Ook een andere reclame voor Priority is in de geest van de uitspraak van de RCC aangepast, zei een woordvoerder. De door de commissie gewraakte reclame betrof volgens hem een "oude band van vorig jaar" die per vergissing opnieuw was geprogrammeerd.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


za 15 juni 2002

[terug]
     
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.