De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
wo 27 maart 2002  
---
Nieuwsportaal
---
Uit de krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
---
En verder 
De euro 
PC Thuis 2001 
Begroting 2002 
De prins en Maxima 
Over Geld 
Fiscus 2001 
Scorebord 
Auto op vrijdag 
Filmpagina 
Woonpagina 
Reispagina 
Jaaroverzicht 2001 
---
Ga naar 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
Vacatures 
DFT 
CrazyLife 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
Wereldfoto's 
Wereldfotos 
Reageer op 't nieuws 
---
Kopen 
Speurders 
De scherpste prijzen 
bij ElCheapo 
---
Met Elkaar 
Netmail 
Ontmoet elkaar 
bij Nice2Meet 
---
Mijn leven 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
Uw horoscoop vandaag 
De Psycholoog 
---
Contact 
Abonneeservice 
Advertentietarieven 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
Alle uitslagen, standen, programma's 
Alle uitslagen 
[terug]
 D E   T E L E G R A A F   B I N N E N L A N D 
 
  Sms'je meldt
goed strandweer

   
 

AMSTERDAM - Strandtenthouders langs de Nederlandse kust beginnen deze zomer een eigen sms-weerdienst. Zonaanbidders die zich voor deze service inschrijven, krijgen via hun mobiele telefoon een seintje op het moment dat het voor hen ideaal strandweer is.

Deze dienst is een initiatief van Peter van den Assem, eigenaar van de strandtent Zeezicht in Scheveningen. Evenals vele andere paviljoenhouders ergert hij zich al jaren aan de landelijke weerberichten.

"Het gebeurt zo vaak dat weerkundigen voorspellen dat het een bewolkte dag wordt, maar dat langs de kust de zon volop schijnt. Veel mensen weerhoudt dat er wel van om naar het strand te komen. Dat is zowel voor de strandtenthouders als voor de zonaanbidders vervelend", aldus Van den Assem.

De paviljoeneigenaar hoopt begin mei iets aan deze situatie te veranderen. Via zijn internetsite www.scheveningenbeach.nl kunnen liefhebbers van zon en zee zich opgeven voor de gratis strandweer-sms. Omdat het ideale strandweer voor iedereen anders is, is deze dienst is geheel op de persoon toegespitst.

"Mensen kunnen bijvoorbeeld aangeven welke temperatuur het minimaal moet zijn en hoe hard het mag waaien. Als de weersomstandigheden hieraan voldoen, krijgen ze automatisch een sms-je."

Momenteel hebben zich al enkele honderden Nederlanders opgegeven. Volgens de strandtenthouder moeten dat er echter minimaal 2000 worden. "Omdat de dienst volledig gratis is, hebben we sponsors nodig, anders is het niet betaalbaar. Het is logisch dat die sponsors zoveel mogelijk mensen willen bereiken. Zo zal de sms ook een kleine reclameboodschap bevatten", aldus Van den Assem, die zegt dat hierover momenteel gesprekken worden gevoerd met onder meer een grote ijsfabrikant.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


wo 27 maart 2002

[terug]
     
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.