De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
vr 22 maart 2002  
---
Nieuwsportaal
---
Uit de krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
---
En verder 
De euro 
PC Thuis 2001 
Begroting 2002 
De prins en Maxima 
Over Geld 
Fiscus 2001 
Scorebord 
Auto op vrijdag 
Filmpagina 
Woonpagina 
Reispagina 
Jaaroverzicht 2001 
---
Ga naar 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
Vacatures 
DFT 
CrazyLife 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
Wereldfoto's 
Wereldfotos 
Reageer op 't nieuws 
---
Kopen 
Speurders 
De scherpste prijzen 
bij ElCheapo 
---
Met Elkaar 
Netmail 
Ontmoet elkaar 
bij Nice2Meet 
---
Mijn leven 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
Uw horoscoop vandaag 
De Psycholoog 
---
Contact 
Abonneeservice 
Advertentietarieven 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
Alle uitslagen, standen, programma's 
Alle uitslagen 
[terug]
 D E   T E L E G R A A F   B I N N E N L A N D 
 
  Nederlands racemonster
   
 

Klik op de foto voor een afbeelding op volle grootte (426x284, 24kb)

AMSTERDAM - Met op de voorgrond het zware motorblok pronkt een van de eerste exemplaren van de Nederlandse exclusieve sportwagen Spyker in de fonkelnieuwe fabriek. Onder een oorverdovend uitlaatgehuil van de naar binnen rijdende raceversie van de Spyker met aan het stuur Gijs van Lennep werd gistermiddag in Zeewolde de fabriek van deze Nederlandse sportwagen officieel in gebruik genomen.

In de Spykerfabriek worden jaarlijks zo'n 25 sportwagens gebouwd en voorlopig zijn er 61 bestellingen binnen. Gelijktijdig werd ook de C8 Double 12S onthuld, waarbij het gaat om de straatversie van de race-uitvoering die later dit jaar aan de wereldberoemde 24-uur van Le Mans deelneemt. De 12S kost exclusief belastingen 350.000 euro en is voorzien van een 4 liter V8 met minstens 500 pk.

In de fabriek in Zeewolde zullen vijftien medewerkers bij het bouwen van de Spykers betrokken zijn. De naam is ontleend aan het legendarische vooroorlogse merk Spijker. Daarvan was de merknaam nog beschikbaar en de kans om die historie in hun producten te laten herleven lieten de bouwers in Zeewolde niet lopen.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


vr 22 maart 2002

[terug]
     
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.