De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
za 23 februari 2002  
---
Nieuwsportaal
---
Uit de krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
---
En verder 
De euro 
PC Thuis 2001 
Begroting 2002 
De prins en Maxima 
Over Geld 
Fiscus 2001 
Scorebord 
Auto op vrijdag 
Filmpagina 
Woonpagina 
Reispagina 
Jaaroverzicht 2001 
---
Ga naar 
De Olympische Winterspelen van Salt Lake City 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
VacatureTelegraaf 
DFT 
CrazyLife 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
Wereldfoto's 
Wereldfotos 
Reageer op 't nieuws 
---
Kopen 
Speurders 
De scherpste prijzen 
bij ElCheapo 
---
Met Elkaar 
Netmail 
Ontmoet elkaar 
bij Nice2Meet 
---
Mijn leven 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
Uw horoscoop vandaag 
De Psycholoog 
---
Contact 
Abonneeservice 
Advertentietarieven 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
Het huwelijk van de prins en Máxima 
Alle uitslagen, standen, programma's 
[terug]
 D E   T E L E G R A A F   B I N N E N L A N D 
 
  Autorestaurateurs vrezen
voor baan na plan Netelenbos

   
 

AMSTERDAM - De plannen van verkeersminister Netelenbos om klassieke wagens van de openbare weg te weren, bedreigen de werkgelegenheid van duizenden werknemers in de autorestauratiebranche.

Als de PvdA-minister haar voornemens doorzet om oudere wagens van de weg te halen, kunnen ruim 200 bedrijven die gespecialiseerd zijn in het onderhoud, opknappen en keuren van deze oude wagens de garagedeuren onmiddellijk sluiten. Dit geldt ook voor veel niet-branchegebonden firma's die incidenteel aan het blikken culturele erfgoed sleutelen.

De inmiddels veel bekritiseerde plannen van de bewindsvrouw zouden bovendien een forse aderlating betekenen voor 's lands schatkist, die miljoenen euro's aan omzetbelasting zou mislopen. De autorestauratiebranche heeft becijferd dat ze jaarlijks een omzet van bijna 150 miljoen euro boekt met allerhande werkzaamheden aan de 150.000 auto's van voor 1976 die nog in ons land rondrijden.

De gespecialiseerde 'oldtimerbedrijven' verdienen het meest aan het onderhoud en reparatie van de klassiekers: jaarlijks circa 102 miljoen euro. De ongeveer 500 auto's die elke twaalf maanden ter volledige restauratie worden aangebonden brengen ruim 45 miljoen euro in het laatje van de branche.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


za 23 februari 2002

[terug]
     
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.