De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
vr 22 februari 2002  
---
Nieuwsportaal
---
Uit de krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
---
En verder 
De euro 
PC Thuis 2001 
Begroting 2002 
De prins en Maxima 
Over Geld 
Fiscus 2001 
Scorebord 
Auto op vrijdag 
Filmpagina 
Woonpagina 
Reispagina 
Jaaroverzicht 2001 
---
Ga naar 
De Olympische Winterspelen van Salt Lake City 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
VacatureTelegraaf 
DFT 
CrazyLife 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
Wereldfoto's 
Wereldfotos 
Reageer op 't nieuws 
---
Kopen 
Speurders 
De scherpste prijzen 
bij ElCheapo 
---
Met Elkaar 
Netmail 
Ontmoet elkaar 
bij Nice2Meet 
---
Mijn leven 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
Uw horoscoop vandaag 
De Psycholoog 
---
Contact 
Abonneeservice 
Advertentietarieven 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
Het huwelijk van de prins en Máxima 
Alle uitslagen, standen, programma's 
[terug]
 D E   T E L E G R A A F   B I N N E N L A N D 
 
  Klachtenregen over giropas
   
 

AMSTERDAM - De Postbank is deze week overspoeld door klachten van rekeninghouders omdat de bank hen ten onrechte 7 euro per giropas in rekening heeft gebracht. Enkele duizenden klanten die gekozen hadden voor een gratis basispas van de bank, zagen afgelopen week toch een afboeking op hun afschrift staan.

De klachtenstroom is het gevolg van de invoering van een betaalde giropas. Vorig jaar kregen rekeninghouders van de Postbank de keus tussen een uitgeklede gratis pas of een betaalde bankpas met dezelfde mogelijkheden. Rekeninghouders die de gratis pas wilden hebben, moesten dat afgelopen september aan de Postbank melden.

Met de gratis pas kan men alleen nog in Nederlandse winkels en bij vestigingen van de Postbank en ING terecht. Alleen de pas van 7 euro werkt ook bij geldopnames bij andere banken en bij betalingen in het buitenland.

Een woordvoerster van de Postbank bevestigt dat een kleine drieduizend klanten van de bank geklaagd hebben over foute afboekingen. "Dat lijkt veel, maar op het aantal van twee miljoen rekeninghouders waarbij de incasso inmiddels is uitgevoerd, valt het eigenlijk wel mee." Klagende klanten waarbij nu ten onrechte geld is afgeschreven, krijgen van de bank te horen dat ze schriftelijk tegen de fout in beroep dienen te gaan. Bovendien moeten zij daarbij een kopie van het oorspronkelijke opdrachtformulier opsturen, waarop ze destijds de gratis variant hebben aangekruist.

Volgens de Consumentenbond moeten klagende klanten op hun woord worden geloofd, moet het geld worden teruggestort en moeten ze alsnog een gratis basispas krijgen."




 

zoek naar gerelateerde artikelen


vr 22 februari 2002

[terug]
     
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.