De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
do 7 februari 2002  
---
Nieuwsportaal
---
Uit de krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
---
En verder 
De euro 
PC Thuis 2001 
Begroting 2002 
De prins en Maxima 
Over Geld 
Fiscus 2001 
Scorebord 
Auto op vrijdag 
Filmpagina 
Woonpagina 
Reispagina 
Jaaroverzicht 2001 
---
Ga naar 
Het huwelijk van de prins en Máxima 
De Olympische Winterspelen van Salt Lake City 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
VacatureTelegraaf 
DFT 
CrazyLife 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
Wereldfoto's 
Wereldfotos 
Reageer op 't nieuws 
---
Kopen 
 Speurders 
ElCheapo 
---
Met Elkaar 
Netmail 
Nice2Meet 
---
Mijn leven 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
Uw horoscoop vandaag 
De Psycholoog 
---
Contact 
Abonneeservice 
Advertentietarieven 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 

Alle uitslagen, standen, programma's 
[terug]
 D E   F I N A N C I Ë L E   T E L E G R A A F 
 
ACTUEEL FINANCIEEL NIEUWS: WWW.DFT.NL
  Golden Tulip
blijft bestaan

Van een onzer verslaggevers

   
 

AMSTERDAM - De Nederlandse franchise-organisatie Golden Tulip Worldwide heeft zich losgeweekt van het Spaanse hotelconcern NH Hoteles. Daarmee blijft de naam Golden Tulip toch bestaan. Hans Kennedie wordt de baas van de nieuwe Nederlandse onderneming die bestaat uit 300 hotels in 42 landen.

Golden Tulip Worldwide kwam afgelopen zomer in handen van het Spaanse NH Hoteles dat één jaar daarvoor ook al het Nederlandse Krasnapolsky inlijfde. Daarmee kwamen wereldwijd alle Golden Tulip-hotels onder de vlag van NH, want ook een aantal Krasnapolsky-hotels voerde de merknaam Golden Tulip.

Afgelopen zomer hadden de Spanjaarden nog de intentie om wereldwijd twee merken voeren: NH en Golden Tulip. Maar in november kwam de directie van het Spaanse bedrijf daarop terug: alle hotels moesten de naam NH krijgen. Omdat de Spanjaarden het daarover niet eens werden met de franchisers, kreeg Kennedie de kans op een management-buy-out. "NH Hoteles is in de kern geen franchisebedrijf, maar een managementbedrijf dat graag alle touwtjes in handen houdt binnen de hotels", zegt Kennedie daarover. De directeur wil niet zeggen hoeveel hij heeft betaald.

Het management gaat voortaan vanuit Hilversum marketing- en administratieve zaken regelen voor de hotels.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


do 7 februari 2002

[terug]
     
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.