De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
di 13 november 2001  
---
Nieuwsportaal
---
Uit de krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
---
En verder 
Begroting 2002 
De prins en Maxima 
Over Geld 
Fiscus 2001 
Scorebord 
Auto op vrijdag 
Filmpagina 
Woonpagina 
Reispagina 
Jaaroverzicht 
---
Ga naar 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
VacatureTelegraaf 
DFT 
CrazyLife 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
VS onder vuur
---
Kopen 
 Speurders 
Veilinghal 
ElCheapo 
Siteshopper 
---
Met Elkaar 
Chatweb 
Vertel 
Cybercard 
Netmail 
Nice2Meet 
---
Mijn leven 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
De Psycholoog 
---
Contact 
Abonneeservice 
Adverteren 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
[terug]
 D E   T E L E G R A A F   B I N N E N L A N D 
 
  Ondernemers hebben genoeg van UPC
   
 

AMSTERDAM - Ondernemers in Amsterdam zijn UPC meer dan zat, nu de televisie, telefoon -en internetexploitant een week lang geen e-mail meer heeft doorgegeven.

De klanten zijn vooral verbolgen over het feit dat het bedrijf geen enkele moeite lijkt te willen doen om de problemen op te lossen. "De telefonistes zeggen gewoon dat we pech hebben, en dat zij er ook niks aan kunnen doen", klaagt ondernemer Vincent Olyslager, die een week lang geen e-mails kreeg.

De marketing- en communicatie-expert en docent wil de schade gaan verhalen bij UPC. "Ik kon geen correspondentie voeren, geen e-mails van klanten krijgen, niet doceren." Hetzelfde verhaal vertelt het bedrijf Ruigrok Communicatie dat ook dagenlang geen digitale post van opdrachtgevers en andere kon ontvangen. "Bovendien is internet via UPC niet stabiel, wat heel lastig is omdat we heel veel met on-line vragenlijsten werken", aldus een medewerker, die laat weten UPC ,,een beetje zat te zijn."

Ook de Industrieele Grote Club op de Dam, een business-club met een restaurant, is door Priority Telecom, die voor UPC het zakelijke internetverkeer regelt, flink gedupeerd. "Wij hebben UPC vaarwel gezegd na afgelopen week, toen we geen e-mails konden krijgen en konden bellen wat we wilden, maar niet geholpen werden", zegt Yvonne Tannehil namens de club.

Bij Priority Telecom, dochterbedrijf van UPC, erkent men de problemen van afgelopen week. "Er is een e-mailpatform uitgevallen en dat hebben we naar beste kunnen weer in de lucht proberen te krijgen.", vertelt Robbert-Jean Lousberg, lid van de Raad van Bestuur. ,,Het heeft even geduurd, maar dat kwam door het grote aantal klanten. Het probleem is nu voor 95 procent opgelost."

Lousberg vindt het ,,heel vervelend" dat zijn klanten hun e-mails zijn misgelopen, maar wijst er op dat ze beter een ander -duurder - abonnement kunnen nemen, als ze gegarandeerd hun mail willen blijven ontvangen. "Deze mensen zitten aan de onderkant van de zakelijke markt.Maar dat wil niet zeggen dat het niet allemaal gewoon moet werken", geeft hij toe. Van problemen bij de helpdesk was Lousberg niets bekend.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


di 13 november 2001

[terug]
     
© 1996-2001 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.