De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
di 13 november 2001  
---
Nieuwsportaal
---
Uit de krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
---
En verder 
Begroting 2002 
De prins en Maxima 
Over Geld 
Fiscus 2001 
Scorebord 
Auto op vrijdag 
Filmpagina 
Woonpagina 
Reispagina 
Jaaroverzicht 
---
Ga naar 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
VacatureTelegraaf 
DFT 
CrazyLife 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
VS onder vuur
---
Kopen 
 Speurders 
Veilinghal 
ElCheapo 
Siteshopper 
---
Met Elkaar 
Chatweb 
Vertel 
Cybercard 
Netmail 
Nice2Meet 
---
Mijn leven 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
De Psycholoog 
---
Contact 
Abonneeservice 
Adverteren 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
[terug]
 D E   T E L E G R A A F   B I N N E N L A N D 
 
  Libertel weert weinig bellende klant met gsm
   
 

AMSTERDAM - Het telecombedrijf Libertel kijkt kritisch naar zijn klanten. Mensen die te weinig bellen met hun mobiele telefoon is men liever kwijt dan rijk. Daar wordt niet of nauwelijks aan verdiend en kosten zelfs in veel gevallen alleen maar geld. Daarom zijn 20.000 klanten, die hun prepaidkaart een jaar lang niet hadden opgewaardeerd, afgelopen zomer geblokkeerd.

De tijd dat de klant door Libertel met alle middelen aan een mobiele telefoon moest worden geholpen, lijkt daarmee voorbij.

Veel aantrekkelijker voor het telecombedrijf is de postpaid-beller, de abonnee die een abonnement heeft, veel meer belt en achteraf een rekening gepresenteerd krijgt.

Vaste abonnees bellen per maand gemiddeld zo'n 3,5 uur, prepaid-klanten komen niet verder dan 1 uur en drie kwartier. Dat bleek gisteren uit een toelichting van financieel-directeur A. Schuit bij de publicatie van ruim 55% hogere winstcijfers over het eerste halfjaar door zijn onderneming.

Zie ook

De Financiële Telegraaf



 

zoek naar gerelateerde artikelen


di 13 november 2001

[terug]
     
© 1996-2001 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.