Het Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuws
di 17 april 2001  
---
De krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
De prins en Maxima 
Fiscus 2001 
Scorebord 
Jaaroverzicht 
---
Telegraaf-i
---
Ga naar 
Auto's 
Reis & Vakantie 
Wonen 
Baan & Carrière 
Financieel actueel 
Show & Film 
Weerberichten 
Souvenirs 
---
Kopen 
 Vraag & Aanbod/ 
Speurders
 
Veiling 
Koopjesjager 
Winkelen 
---
Met Elkaar 
Live chatten 
Discussiëren 
Kaartje sturen 
E-mailen 
---
Mijn leven 
Horoscopen 
Psychologie 
---
Contact 
Adverteren 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
[terug]
 D E   T E L E G R A A F   T E L E S P O R T 
 
  Martelgang Verstappen

door Coo Dijkman

   
 

IMOLA - Zijn vaste begeleider Raymond Vermeulen stak zaterdags nog maar eens een peuk op en verzuchtte na het kwalificatie-uurtje: "Dit is niet ons weekeinde." Een etmaal later kon Jos Verstappen dat sombere vermoeden alleen maar bevestigen nadat de Arrows-coureur in de achtste ronde van de Grand Prix van San Marino zijn wagen aan de kant had gezet. "Het hele weekeinde heeft het ons ontzettend tegen gezeten. Zo snel mogelijk maar naar huis, ik ben blij dat het afgelopen is", sprak de Limburgse coureur met een zekere opluchting.

Klik op de foto voor een afbeelding op volle grootte (291x488, 48kb)

Hoezeer hij zich ook had ingespannen en in de beginfase van de race al weer drie plekken gewonnen had, liet de techniek hem uiteindelijk steeds in de steek. De pechvolle reeks culmineerde tenslotte in een gebroken uitlaat waardoor de elektronica van de kook was geraakt. En alsof de martelgang van Verstappen nog niet ten einde was, kon hij ook nog lopend naar de pits terug alsof het een straf betrof.

Het leek wel of vrijdag de dertiende zich voor hem uitsmeerde over de volle drie grandprixdagen. Nadat de vrije trainingsdag verloren ging door kapotte benzinepompen, kreeg de sores zaterdag een vervolg op kwalificatiedag toen de dynamo de geest gaf op het moment dat hij zich wilde opwerken in de startopstelling. Zijn laatste tijdrondjes moest hij dan ook in de reservewagen afwerken. "Je weet dan vooraf dat het een verloren zaak is. We gingen met mijn racewagen stappen vooruit en daarom was het best wel frustrerend om je laatste run in de reservewagen te maken", vertelde Verstappen die met een zeventiende tijd voor de tweede maal op rij achter zijn teamgenoot Bernoldi kwam te staan.

Na zijn uitmuntende race in Maleisië is Verstappen weer met beide voetjes op aarde neergedaald. Het Arrows-team vermeldde dat de volgende race in Barcelona een geheel ander beeld zal laten zien, maar Verstappen vraagt zich in gemoede af waar dat optimisme op gestoeld is. "Ik hou mijn hart vast. Ik hoop het voor het team, maar de testen die we daar hebben gedaan waren nou niet bepaald geweldig. We hebben er dezelfde problemen met de wegligging gehad als waar we het hele jaar al mee kampen", memoreerde Verstappen die zijn onvrede over de gang van zaken voor de buitenwacht nog aardig verborgen hield.

Deze week zal hij op het Italiaanse circuit Vairano vooral de aerdynamica van de A22 gaan testen. Inderdaad staat het team van baas Tom Walkinshaw niet stil, hetgeen ook in het rennerskwartier wordt gedemonstreerd met een imposante 'vergadervrachtwagen' die eenmaal opgekrikt hoog boven de andere teams uitsteekt. De andere baas, namelijk Jos the Boss, zou echter niets liever zien dat Arrows dat ook in sportief opzicht doet. Zo merkte Vermeulen toch enigszins bedachtzaam op: "We hebben dit weekeinde veel pech gehad waar Jos helemaal niets aan kon doen. Ik hoop maar dat andere teams daarvan op de hoogte zijn, want als je alleen naar de resultaten kijkt.."




 


di 17 april 2001

[terug]
     
© 1996-2001 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.