Het Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuws
vr 30 maart 2001  
---
De krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
Fiscus 2001 
Scorebord 
Jaaroverzicht 
---
Telegraaf-i
---
Ga naar 
Auto's 
Reis & Vakantie 
Wonen 
Baan & Carrière 
Financieel actueel 
Show & Film 
Weerberichten 
Souvenirs 
---
Kopen 
 Vraag & Aanbod/ 
Speurders
 
Veiling 
Koopjesjager 
Winkelen 
---
Met Elkaar 
Live chatten 
Discussiëren 
Kaartje sturen 
E-mailen 
---
Mijn leven 
Horoscopen 
Psychologie 
---
Contact 
Adverteren 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
[terug]
 D E   T E L E G R A A F   B U I T E N L A N D 
 
  Stakingen treffen
Parijs en London

Van onze correspondent

   
 

LONDON/PARIJS - Stakingen in het openbaar vervoer hebben gisteren voor grote problemen gezorgd in Londen en Parijs. Londen lag grotendeels plat door een 24-uurs staking bij de ondergrondse. Ruim 7000 medewerkers van de metro legden hun werk neer.

De Londense autoriteiten hadden iedereen die niets in de Britse hoofdstad had te zoeken, opgeroepen om weg te blijven. Desalniettemin vormden zich honderden kilometers files en verkeerde de stad in een chaos.

Klik op de foto voor een afbeelding op volle grootte (512x361, 42kb)
Stakingen in het openbaar vervoer hebben gisteren voor grote problemen gezorgd in Londen en Parijs. (Foto: AP)
Een verkeerschaos was het gisteren ook in Parijs, waar een nationale treinstaking leidde tot extra drukte op de wegen. Automobilisten moesten soms vijf uur in de file staan alvorens ze de Parijse binnenstad konden bereiken.

In de Franse hoofdstad reden slechts spaarzaam bussen en metro's. Een op de drie Thalys-verbindingen tussen Parijs en Amsterdam viel uit. De meeste regionale treinverbindingen moesten worden geannuleerd.

De staking in het Franse openbaar vervoer is het gevolg van de weigering van de staatsspoorwegmaatschappij SNCF om het personeel met 55 jaar met pensioen te laten gaan. In Londen legde het metropersoneel het werk neer uit protest tegen de onveiligheid van de ondergrondse, verlies van banengaranties en regeringsplannen voor gedeeltelijke privatisering.




 


vr 30 maart 2001

[terug]
     
© 1996-2001 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.