Voorpagina
Nieuwsarchief
Xtra
El Cheapo
NieuwsLink
NieuwsFocus
Vacatures
Auto
Weer
QuickLink
Reageer!
Huizen
NetMail
ChatWeb
Interman
Autovisie
Privé
Mijn TelegraafNet
 &referer=" WIDTH="0" HEIGHT="0" BORDER="0" ALIGN="LEFT" ALT=""> [Nederland]
[Buitenland]
[Telesport]
[De Financiële Telegraaf]
[Nederland]
 
 

vrijdag
19 november 1999
 

[ABN AMRO]
[Compu'Train]
[Euromatch/Brunel]
[CMG]
[Klik hier naar Matra Nortel]
[Yess]
[BOL]
[EUBOS.NL]

Duitsers willen Noordtak Betuwelijn

Van onze economische redactie

ZOETERMEER, vrijdag

De Betuwelijn moet met noord- en zuidtak worden aangelegd, anders komt het verkeer in deze regio alsnog volledig tot stilstand, aldus minister-president Wolfgang Clement van de Duitse deelstaat Nordrhein-Westfalen.

Hij zei dat gisteren op een bijeenkomst van de Nederland-Duitse Kamer van Koophandel in Zoetermeer.

Goederen die bestemd zijn voor het achterland, kunnen zonder noordtak niet om het Ruhrgebied heen worden geleid. Het spoornet in het Ruhrgebied heeft de capaciteit niet om deze goederenstromen op te vangen, waardoor het wegennet dus extra wordt belast.

Clement zei er op te vertrouwen dat de Nederlandse regering de financieringsproblemen weet op te lossen en over drie jaar besluit de noordtak alsnog aan te leggen.

Verder wees Clement er op dat het Nederlandse goederenvervoer vanaf 2002 moet rekenen op extra kosten voor grensoverschrijdend vervoer omdat Nordrein-Westfalen dan elektronisch betalen invoert.






[Voorpagina]

[Nederland]

[Buitenland]

[Telesport]

[De Financiële Telegraaf]

[Xtra]




Auteursrechten voorbehouden 1996-1999, © Dagblad De Telegraaf, Amsterdam
De Telegraaf-i wordt het best bekeken met Netscape Navigator, Netscape Communicator of Microsoft Internet Explorer.