&referer=" WIDTH="0" HEIGHT="0" BORDER="0" ALIGN="LEFT" ALT=""> [Nederland]
[Buitenland]
[Telesport]
[Financiën]
[Nederland]
[I-mail]

 


vrijdag
5 maart 1999

 


[Autosite]
[Primafoon]
[Matchbank]
[Belastingdienst]
[Beurstip]

EC-subsidie voor
tv-show Endemol

Van een onzer verslaggevers - HILVERSUM, vrijdag

Pretfabriek Endemol Entertainment heeft een startsubsidie van een miljoen euro gekregen voor het opzetten van een spectaculaire tv-show.

De televisieshow moet gaan over de 'informatiemaatschappij' en moet in maximaal 22 Europese landen te zien zijn. Dat moet nog dit najaar gebeuren. Als het project van de grond komt, zal de show door zo'n 350 miljoen mensen te zien zijn.

Samen met het reclamebureau Ogilvy probeert Endemol leveranciers van moderne technologieën over te halen om hun producten beschikbaar te stellen voor het massale tv-spektakel. De 1 miljoen euro die de EC beschikbaar stelt, wordt gebruikt voor het opnemen van een proefprogramma en om de definitieve show te verkopen.

Het initiatief voor de happening is uitgegaan van de Europese Commissie. De tv-show wordt daar beschouwd als het hoogtepunt van een tweejarige campagne om het begrip 'informatiemaatschappij' bekend te maken in dit werelddeel. "Een moderne auto heeft meer computerkracht in zich dan de Apollo 11 die Neil Armstrong op de maan zette", aldus een woordvoerder van de EC over het belang van informatietechnologie in de huidige samenleving.






[Voorpagina]

[Nederland]

[Buitenland]

[Telesport]

[De Financiële Telegraaf]

[Xtra]




Auteursrechten voorbehouden 1996-1999, © Dagblad De Telegraaf, Amsterdam
De Telegraaf-i wordt het best bekeken met Netscape Navigator, Netscape Communicator of Microsoft Internet Explorer.