&referer=" WIDTH="0" HEIGHT="0" BORDER="0" ALIGN="LEFT" ALT=""> [Nederland]
[Buitenland]
[Telesport]
[Financiën]
[Nederland]
[I-mail]

 


zaterdag
13 februari 1999

 


[V & L informatica]
[Autosite]
[Beurstip]

KPN springt in mediadiensten

DEN HAAG, zaterdag

Met de overneming van Telemedia Nederland springt KPN Telecom in de door het concern fel begeerde markt van mediadiensten. Telemedia, tot nu toe eigendom van de Zweedse Telia, heeft zich sinds 1994 met succes beziggehouden met de verkoop van advertentieruimte in de telefoongids van KPN.

Er werken 400 mensen, voor wie de overneming geen gevolgen heeft. Financiële details verstrekt KPN niet.

De verwerving van Telemedia past binnen de strategie van KPN om een sterke positie op te bouwen in het aanbieden van mediadiensten. "Dit is het begin, veel hadden we op dat gebied nog niet in huis", aldus een woordvoerder. Telemedia blijft werken voor de telefoongidsen, maar de activiteiten worden uitgebreid met onder meer de verkoop van advertentieruimte in elektronische media, zoals internet, Het Net, CD-foon en mogelijkheden op het gebied van elektronische verkoop, e-commerce.

Telemedia krijgt een onafhankelijke positie binnen KPN en wordt niet geïntegreerd.






[Voorpagina]

[Nederland]

[Buitenland]

[Telesport]

[De Financiële Telegraaf]

[Xtra]




Auteursrechten voorbehouden 1996-1999, © Dagblad De Telegraaf, Amsterdam
De Telegraaf-i wordt het best bekeken met Netscape Navigator, Netscape Communicator of Microsoft Internet Explorer.