&referer=" WIDTH="0" HEIGHT="0" BORDER="0" ALIGN="LEFT" ALT="">
Rijders Pedro Diniz, 22 mei 1970 is de dag dat deze man ter wereld kwam. Dat gebeurde in Sao Paulo in Brazilië. Nu
woont deze snelheidsduivel in Monte Carlo. Zijn lengte is 1,74 m. en hij weegt 69 kg. Hij rijdt voor het vierde seizoen in de
Formule 1, na eerst al acht jaar gereden te hebben in een kart, de Britse F3 en in de F3000. Jean Alesi, een temperamentvolle rijder. Deze coureur woont in Nyon.
Van oorsprong is hij een Fransman,
geboren in Avignon op 11 juni 1964. Nu heeft hij dus domicilie in Zwitersland, samen met zijn vrouw. Alesi heeft twee dochters. Net als
alle andere deelnemers in de Formule 1 doet hij in zijn vrije tijd aan skiën, golfen en tennis. Tijdens de race gaat hij voluit en
wil dan alleen maar winnen. En daarbij is hij dan wel eens roekeloos... Het nieuwe racemonster Het Sauber-team is vroeg begonnen dit jaar. Al in juni maakten de ontwerpers de eerste tekeningen, vertelt technisch directeur Leo
Ress. Sauber was in ieder geval wel vroeg met de presentatie. Al op 19 januari presenteerden ze als derde team de nieuwe auto en de
bijbehorende rijders. Vorige jaar werden de mogelijkheden van de Ferrari-motor niet optimaal benut. Vandaar dat de auto op alle fronten vernieuwd is, om dit
jaar werkelijk alles er uit te kunnen halen wat maar mogelijk is. Dit was mede mogelijk doordat het team nieuwe sponsors heeft, die
beslist kapitaalkrachtig te noemen zijn. Ook maakte teammanger Peter Sauber bekend dat de organistiestructuur helemaal veranderd was, om het functioneren als geheel te
verbeteren. Doordat er vroeg begonnen was met de nieuwe schetsen, was er tijd om veel dingen te testen en te veranderen. Er is dan
ook veel veranderd. De aerodynamica is maar liefst twintig weken getest in een Zwitsers luchtvaartinstituut. Het zwaartepunt is naar
beneden gebracht, de radiateuren zijn kleiner en de nieuwe auto is ook lichter. Belangrijkste verandering is echter de nieuwe
versnellingsbak die in magnesium is uitgevoerd, zeven versnellingen heeft en een achteruit. |