&referer=" WIDTH="0" HEIGHT="0" BORDER="0" ALIGN="LEFT" ALT="">

Team Benetton

Team:
Coureurs:
Motor:
Hoofdsponsor:
Banden:
Benetton
Giancarlo Fisichella & Alexander Wurz
Playlife
Mild Seven
Bridgestone


Rijders

Giancarlo Fisichella, Italiaanse coureur, geboren in Rome op 14 januari 1973. Woont nu net als bijna alle rijders in Monte Carlo. Deze man is 1,72 m lang en heeft een gewicht van 69,5 kg. Naast racen voetbalt en tennist Giancarlo regelmatig en trekt hij vaak zijn hardloopschoenen aan. Ook gewichtstraining behoort tot zijn vrijetijds(?)besteding.


Alexander Wurz, het kon niet uitblijven, ook deze coureur heeft domicilie in Monte Carlo. Van oorsprong is hij afkomstig uit Waidhofen, waar hij op 15 februari 1974 ter wereld kwam. Toen was hij nog een kleintje, maar dat is hij allang niet meer. Met een lengte van 1,78 m. en 73 kg staat hij zijn mannetje. Met zijn teammaat heeft hij gemeen dat beiden weg zijn van de Formule 1, maar daarbuiten hebben ze geheel andere interesses. Wurz gaat graag even snowboarden, squashen of mountainbiken.


Benettons nieuwste pronkstuk

Benetton liet tijdens de presentatie de aanwezigen schrikken. Want nog maar net onthult, valt de auto al uit elkaar. Het is een grapje. Rocco Benetton, de kersverse manager, die met zijn 29 jaar erg jong is voor dit vak, durft zelfs hardop te zeggen dat de doelstelling blijft om ook dit jaar Ferrari en McLAren uit te dagen. Grootse uitspraken. Maar dan moeten de rijders wel betere resultaten boeken dan vorig jaar. Toen was de ploeg met de vijfde plaats teleurstellend.

Een plaats in de top drie is waar op gemikt wordt met de nieuwe auto, die compleet anders is dan vorig jaar. Op bijna alle terreinen hebben de ontwerpers veranderingen aangebracht. Met name de aerodynamica is sterk verbetert en er is een nieuw remsysteem dat revolutionair is. De proeven die gedaan zijn in de nieuwe windtunnel zijn veelbelovend en Benetton baseert daar haar vertrouwen in de wagen op.

Dat volledige vertrouwen op die windtunneltest blijkt niet te kloppen. Tijdens een testsessie in Jerez belandde Wurz in het gravel nadat zijn achtervleugel was afgebroken. Tot overmaat van ramp rezen er ook twijfels over de het nieuwe FTT systeem in de voorwielophanging. Het team van Williams stelde deze nieuwe vindig ter discussie. Williams denkt dat het niet voldoet aan de FIA reglementen, en heeft dus een protest ingediend. Tijdens de testsessie die een week later plaatsvond, bleef alles heel, waardoor het team weer wat moed gekregen heeft.