&referer=" WIDTH="0" HEIGHT="0" BORDER="0" ALIGN="LEFT" ALT="">
Rijders Ricardo Zonta, zo'n beetje de jongste van alle rijders. Wordt op 23 maart 23 jaar. Is geboren in Curitiba, Brazilië. Een
lichtgewicht. Weegt maar 64 kg, bij een lengte van 1.72 m. Deze jongen woont alleen in Monaco, waar hij ook graag gaat waterskiën.
Is een 'coming-man'. We zullen de komende jaren nog veel van hem horen. Jacques Villeneuve, deze 27-jarige Canadees werd wereldkampioen in 1997. Helaas voor hem slaagde hij
er niet in om dat huzarenstukje vorig jaar te herhalen. Is de zoon van Gilles Villeneuve, maar wil absoluut niet met hem vergeleken
worden. Begon in 1988 met het rjden van wedstrijden in de Italiaanse Alfa Touring klasse. Reed in veel verschillende klassen en is sinds
1996 te vinden in de Formule 1. Hoewel hij hierin nog niet zoveel ervaring heeft als veel andere rijders, doet hij het toch goed. Rijdt
dit jaar in het BAR-team in de bekende Lucky-Strikeauto. BAR-Supertec 01 Veel commotie rondom de presentatie van BAR. Na een periode van absolute stilte zijn alle aanwezigen stomverbaasd, als blijkt dat
de twee BAR-auto's er totaal verschillend uit zien (zie foto bovenaan). BAR heeft twee hoofdsponsors en beiden hebben een eigen auto
voor de reclame gekregen. De bedoeling is dat Villeneuve in de Lucky-Strikeauto gaat rijden en Zonta in de auto van het sigarettenmerk
555. Zover zal het echter niet komen, want de FIA heeft ingegrepen. Volgens de reglementen mogen twee auto's van hetzelfde team niet zo
verschillend er uitzien. En dat is nu dus wel het geval. De zaak wordt voorgelegd aan de commissie en die stelt de FIA in het gelijk.
BAR heeft al aangekondigd deze kwestie creatief op te lossen, maar wil nog niet zeggen hoe. Dat zal pas bekend worden tijdens de eerste
Grand Prix die verreden wordt. De creatieve oplossing
van BAR. FIA-president Mosley is echter niet te spreken over de stunt van het team. Hij is van mening dat BAR het Formule 1 racen in diskrediet
heeft gebracht. Er zijn met de verschillende regeringen afspraken gemaakt over tabaksreclame, en BAR is daar niet terughoudend genoeg
mee omgegaan. Dinsdag 23 februari presenteerde BAR dan de creatieve oplossing voor het probleem. En origineel is het. De wagen is als het ware door
midden gesneden, en de ene helft is uitgevoerd in de kleuren van Lucky-Strike, en de andere helft in het blauw van 555. |