&referer=" WIDTH="0" HEIGHT="0" BORDER="0" ALIGN="LEFT" ALT="">

Team Arrows

Team:
Coureurs:
Motor:
Hoofdsponsor:
Banden:
Arrows
Mika Salo & Pedro de la Rosa
Arrows-Hart
Danka
Bridgestone


Rijders

Pedro de la Rosa, in Spanje zijn ze erg blij met deze man. Hij is namelijk de tweede Spanjaard die uitkomt in de Formule 1. En alle nationalistische gevoelens bloeien daar sterk op. De Spaanse tv kan komend seizoen scoren door de wedstrijden uit te zenden, want gegarandeerd zijn er veel kijkers. De la Rosa tekende vlak na de presentatie van de nieuwe wagen een contract met Arrows, dat nog maar kort daarvoor Diniz kwijtraakte aan Sauber.

Mika Salo, maakte in 1994 een droomdebuut. Tijdens zijn eerste race bracht hij het Lotus - team, dat tot dan onbeduidend was in de competitie, gelijk tijdens de eerste race al naar de tiende plaats. Dat gebeurde tijdens de Grand Prix in Japan, waar hij halverwege het als invaller instapte. Nu heeft hij een eigen stoel bij Arrows, maar het is te hopen dat het wat beter gaat dan de afgelopen jaren, want in de jaren na '94 reed hij wat minder. Salo is van oorsprong Fins, maar woont in Londen. Geboren op 30 november 1966. Heeft een lengte van 1.75 m. en weegt 69 kg.


A20 voor Arrows

Arrows liet dit jaar lang niets van zich horen. Het team gaf als laatste een persconferentie en ook de presentatie van de nieuwe wagen gebeurde uiterst bescheiden. Niet de gebruikelijke plichtplegingen rondom de onthulling, maar een gewone testrit van Salo. Het enige waar dit team ophef over maakte, was de bekendmaking wanneer de auto getoond zou worden. Pas op de dag zelf kreeg de pers te horen dat de wagen mocht worden bekeken.

Voorlopig zijn er nog niet veel veranderingen in de nieuwe auto, de A20. Voor het grootste deel is dit mooie zwarte model gebaseerd op de bolide van vorig jaar. Over een paar maanden, om precies te zijn bij de Grand Prix in San Marino, krijgen we echter nog wel een verrassing. Dan krijgt de auto namelijk een heel nieuw uiterlijk, met de namen en de logo's van de sponsors.