wo 15 mei 2002, 12:05
|
|
|
|
|
Reclamefilter populair bij consument
|
|
|
|
AMSTERDAM - De reclamefilter van DMSA loopt volgens de initiatiefnemer goed. Afgelopen maand hebben zich 50.000 mensen, die geen reclame wensen te ontvangen, aangemeld. In totaal zijn nu 300.000 adressen en/of telefoonnummers bekend.
|
De reclamefilter is te vergelijken met de bekende 'ja/nee-stickers' op de brievenbus. (Foto: anko stoffels)
|
De filter beschermt consumenten vooral tegen Nederlandse ongewenste reclame. DMSA, de branche-organisatie voor commerciële communicatie, streeft er naar om ook internationale 'spam' tegen te houden. "Maar DMSA kan geen kracht uitoefenen op buitenlandse bedrijven", zegt een woordvoerder. De branche-organisatie krijgt geregeld reacties van klanten die bijvoorbeeld nog ongewenste e-mails krijgen.
Op de website www.dmsainfofilter.nl kan de consument aangeven via welk medium hij niet meer benaderd wil worden. Dit kan voor e-mail, telefoon (vaste en mobiele nummers), sms, post, marktonderzoek en het nabestaandenbestand. De ongeveer zevenhonderd bij de DMSA aangesloten bedrijven zijn dan verplicht de betreffende klantgegevens uit hun commerciële bestanden te halen. Consumenten kunnen zich ook telefonisch aanmelden.
DMSA introduceerde tien jaar geleden de ja-nee-sticker voor op de brievenbus. De filter voor e-mail, mobiele telefoon, sms en marktonderzoek is nieuw. De filter voor post, vaste telefoon en nabestaandenbestand bestond al langer. |
|
|
zoek naar gerelateerde artikelen
wo 15 mei 2002, 12:05
|
|
|
|
|
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.
reacties: diginieuws@telegraaf.nl
|
|
|