De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
wo 15 mei 2002, 12:05  
---
Nieuwsportaal
---
DigiNieuws 
Actueel DigiNieuws 
Pagina i-Mail 
PC Thuis 2001 
ABONNEER MIJ 
---
Ga naar 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
Vacatures 
DFT 
Privé 
 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
Wereldfoto's 
Wereldfotos 
Reageer op 't nieuws 
---
Kopen 
Speurders 
Koopjesjager 
---
Service 
 
Scorebord 
AEX-koersen 
Bioscoopagenda 
Over Geld 
---
Met Elkaar 
Dating 
---
Mijn leven 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
Uw horoscoop vandaag 
---
Contact 
Abonneeservice 
Advertentietarieven 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
Telegraaf Holding 
Jaarverslag 
Alle uitslagen, standen, programma's 
 
[terug]
 D I G I N I E U W S 
 
  Reclamefilter populair bij consument
   
 

AMSTERDAM - De reclamefilter van DMSA loopt volgens de initiatiefnemer goed. Afgelopen maand hebben zich 50.000 mensen, die geen reclame wensen te ontvangen, aangemeld. In totaal zijn nu 300.000 adressen en/of telefoonnummers bekend.

Klik op de foto voor een afbeelding op volle grootte (512x341, 20kb)
De reclamefilter is te vergelijken met de bekende 'ja/nee-stickers' op de brievenbus. (Foto: anko stoffels)
De filter beschermt consumenten vooral tegen Nederlandse ongewenste reclame. DMSA, de branche-organisatie voor commerciële communicatie, streeft er naar om ook internationale 'spam' tegen te houden. "Maar DMSA kan geen kracht uitoefenen op buitenlandse bedrijven", zegt een woordvoerder. De branche-organisatie krijgt geregeld reacties van klanten die bijvoorbeeld nog ongewenste e-mails krijgen.

Op de website www.dmsainfofilter.nl kan de consument aangeven via welk medium hij niet meer benaderd wil worden. Dit kan voor e-mail, telefoon (vaste en mobiele nummers), sms, post, marktonderzoek en het nabestaandenbestand. De ongeveer zevenhonderd bij de DMSA aangesloten bedrijven zijn dan verplicht de betreffende klantgegevens uit hun commerciële bestanden te halen. Consumenten kunnen zich ook telefonisch aanmelden.

DMSA introduceerde tien jaar geleden de ja-nee-sticker voor op de brievenbus. De filter voor e-mail, mobiele telefoon, sms en marktonderzoek is nieuw. De filter voor post, vaste telefoon en nabestaandenbestand bestond al langer.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


wo 15 mei 2002, 12:05

[terug]
     
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.
reacties: diginieuws@telegraaf.nl